09:02:00

We must defend our Native lands for the future of our children says Dayak chief


We must defend our Native lands for the future of our children says Dayak chief

Posted: 21 Mar 2014 04:37 AM PDT

On today's show we bring you a message from a village chief Nor Nyawai remind the Dayaks to be protective in defending their NCR land from unwanted parties. He is involved in the NGO's like SCRIPS and actively helping in organising the activities related to the NCR land. 5th days of Balingian by-election saw both party aggressively campaigning to canvass the voters support, we have village chief Clement Bayang from Bintulu, Abang Ahmad Kardee Sarawak PAS committee member and Matek Geram from Balingian update us on the situation in Balingian.

Hari ini kami bawakan anda pesanan penting dari Tuai Rumah Nor Nyawai mengingatkan masyarakat Dayak untuk mempertahankan NCR mereka daripada diambil dan dicerobohi oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Beliau yang sedang bergerak aktif bersama-sama dengan NGO SCRIPS untuk mengadakan aktiviti bagi memberi penerangan mengenai kepentingan tanah NCR kepada generasi akan datang. Telahpun masuk hari ke-lima hari berkempen di Balingian dimana kedua-dua parti sedang bertungkus-lumus untuk mendapatkan sokongan dari pengundi, kita bersama-sama dengan Tuai Rumah Clement Bayang dari Bintulu, Abang Ahmad Kardee daripada ahli Jawatankuasa PAS Sarawak dan Matek Geram yang dari masa ke semasa memberi perkembangan dari Balingian.

Radio Free Sarawak would taking a short break started from 23rd – 30th of March, 2014. The show will be back again on 31st, March 2014.

The last week on RFS

Show archive