Debaran Konsert Akhir Bintang Kecil Kebangsaan 2013 |
- Debaran Konsert Akhir Bintang Kecil Kebangsaan 2013
- Ikhlas amalan kerana Allah
- Kem Super Muslim di Kota Samarahan
- Sanjung Etika di kelas tersendiri
- Usaha tingkat kesedaran guna Renminbi dagangan
- Bank Malaysia belum lagi penuhi jangkaan pelanggan
Debaran Konsert Akhir Bintang Kecil Kebangsaan 2013 Posted: 06 Dec 2013 07:41 PM PST The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. Please contact the server administrator, webmaster@utusansarawakonline.smartweb.com.my and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error. More information about this error may be available in the server error log. Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. ![]() |
Posted: 06 Dec 2013 07:39 PM PST Ikhlas amalan kerana Allah Oleh : NewsDesk Tarikh Disiarkan : 07-Dec-2013 Keikhlasan ialah prasyarat agara semua amalan kita diterima oleh Allah SWT. Sudah tentu, niat kita perlulah sentiasa konsisten dari mula hingga akhirnya perbuatan kita, mestilah semata-mata kerana Allah SWT. Amalan pula merangkumi urusan peribadi lebih-lebih lagi urusan ibadah. Berikut senarai semak yang boleh digunakan untuk memeriksa diri sama ada ikhlas atau sebaliknya; 1. Kita takutkan sanjungan dan pujian manusia. 2. Kita tidak berasa hati apabila usaha kita dikritik oleh manusia. 3. Kita tidak berasa bangga apabila dipuji. 4. Kita sentiasa menganggap diri cuai dalam ibadah akibat sikap takjub akan diri sendiri. 5. Tidak malas, lembab dan ketinggalan dalam kesusahan. Pekerjaan yang zahirnya baik, tetapi jika diselimuti segala sifat yang batil tersebut, maka sia-sialah ia di sisi Allah SWT. Ia tidak terkecuali bagi mereka yang berperang di baris hadapan dan mati di medan peperangan. Bagaimanapun, atas kelemahan manusia, kita tidak layak untuk menilai atau menghukum orang lain bersikap ikhlas ataupun tidak. Kita hanya boleh melihat yang zahir. Allah SWT yang Maha Mengetahui dan hanya Allah SWT yang berhak membalas segala amalan. Sama ada amalan baik atau sebaliknya. ![]() |
Kem Super Muslim di Kota Samarahan Posted: 06 Dec 2013 07:38 PM PST The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. Please contact the server administrator, webmaster@utusansarawakonline.smartweb.com.my and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error. More information about this error may be available in the server error log. Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. ![]() |
Sanjung Etika di kelas tersendiri Posted: 06 Dec 2013 07:37 PM PST The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. Please contact the server administrator, webmaster@utusansarawakonline.smartweb.com.my and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error. More information about this error may be available in the server error log. Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. ![]() |
Usaha tingkat kesedaran guna Renminbi dagangan Posted: 06 Dec 2013 07:32 PM PST The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. Please contact the server administrator, webmaster@utusansarawakonline.smartweb.com.my and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error. More information about this error may be available in the server error log. Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. ![]() |
Bank Malaysia belum lagi penuhi jangkaan pelanggan Posted: 06 Dec 2013 07:32 PM PST Bank Malaysia belum lagi penuhi jangkaan pelanggan Tarikh Disiarkan : 07-Dec-2013 SINGAPURA, Jumaat - Di sebalik trend saluran perbankan digital, cawangan bank menduduki tempat yang tinggi sebagai pilihan bagi pelanggan bank di Malaysia, demikian menurut satu laporan perniagaan perbankan runcit. Laporan itu, SunGard Bank Readiness Report 2013, yang dijalankan oleh perniagaan perbankan runcit SunGard, mendapati kira-kira 99 peratus daripada responden di Malaysia kerap mengunjungi cawangan bank. Jumlah ini melebihi responden di rantau ini iaitu di Thailand, Indonesia dan Filipina, dengan masing-masing pada 78 peratus, 86 peratus dan 96 peratus. Ini menunjukkan bahawa bankbank juga perlu melihat ke arah meningkatkan perkhidmatan dan mempunyai integrasi dengan platform digital. Teknologi berkembang dengan pesat, memacu perubahan berterusan dalam cara yang membolehkan pelanggan berinteraksi dengan pembekal perkhidmatan kewangan mereka. Pelanggan mahukan pengalaman yang lebih baik dan pelbagai saluran. Kira-kira 52 peratus daripada responden di Malaysia berpendapat perbankan mudah alih boleh ditingkatkan lagi dan ini lebih tinggi berbanding purata serantau sebanyak 49 peratus manakala 69 peratus, berbanding purata serantau pada 64 peratus, berkata perbankan dalam talian boleh ditingkatkan. Ini menandakan bahawa bankbank di Malaysia boleh melakukan lebih lagi dalam menawarkan pengalaman bersepadu perbankan digital untuk pelanggan mereka dan tidak lupa pengalaman cawangan juga sama penting, dengan 25 peratus daripada responden menyatakan rasa tidak puas hati dengan perkhidmatan cawangan untuk menyelesaikan aduan. Bank boleh melakukan dengan lebih baik dalam menyediakan nasihat kepada pelanggan mereka, kata laporan itu. Pada masa ini, mereka tidak dilihat sebagai penasihat kewangan utama. Kira-kira 37 peratus daripada responden mendakwa hanya mempunyai sedikit atau tiada pengetahuan kewangan manakala hanya 17 peratus di Malaysia berkata mereka maklum mengenai produk dan perkhidmatan kewangan. Ini menyediakan peluang kepada bank untuk mendidik dan menasihat pelanggan mereka untuk menyampaikan perkhidmatan pelanggan yang lebih baik dan memacu pertumbuhan perniagaan mereka. Naib Presiden Pengurusan Produk bagi perniagaan perbankan runcit SunGard Dean Young berkata walaupun bank-bank dalam pasaran baru muncul menikmati tahap kepercayaan pengguna yang tinggi, kajian itu menunjukkan bahawa mereka tidak memanfaatkannya. Oleh itu beliau berkata lebih ramai pengguna mengikuti hubungan perbankan berganda, boleh menyebabkan penurunan pertumbuhan dan keuntungan bank utama. "Bank-bank perlu melabur dalam meningkatkan pelbagai saluran mereka untuk memperkasa petugas mereka untuk berkhidmat kepada pelanggan dengan lebih berkesan dan memacu pendapatan yang lebih besar daripada hubungan ada dan bakal pelanggan," katanya. Laporan berkenaan berdasarkan penemuan Indeks Kesediaan Bank pada 2012. Ia bertujuan membantu pembekal perbankan runcit mengambil pendekatan proaktif kepada hubungan pelanggan mereka dan mendapat pemahaman yang lebih mendalam tentang apa yang pelanggan mereka mahu atau harapkan. - Bernama ![]() |
You are subscribed to email updates from TheSarawakTribune.com - News Feed To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. | Email delivery powered by Google |
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610 |