09:18:00

No corruption and no GST please!


No corruption and no GST please!

Posted: 17 Dec 2013 02:35 AM PST

It is time we recognise corruption as the single biggest threat to our nation. In our economy, corruption is the root of our inability to make the economic leap that we know we are capable of. There is no other reason why a country which is so blessed with natural resources, a favourable climate and such immense talent should not have done a lot better than we have. More price hikes by the implementation of the requirements of the Goods and Services Tax (GST) in 2015, according to Rt. Hon. Member Baru Bian, Sarawak PKR Chairman. Tune in for more interview with Fariz Musa, Wesley Yan, Piasau Assemblyman Rt. Hon. Alan Ling and Nicholas Bawin only on Radio Free Sarawak.

Sudah tiba masanya kita mengakui rasuah sebagai ancaman terbesar kepada negara kita. Dalam ekonomi kita, rasuah adalah punca ketidakupayaan kita untuk membuat lonjakan ekonomi yang kita tahu kita mampu. Tidak ada sebab lain mengapa sesuatu negara yang kaya dengan sumber semula jadi, iklim yang baik dan bakat yang besar itu tidak perlu melakukan lebih baik daripada yang kita ada. Kenaikan harga yang lebih oleh pelaksanaan keperluan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) pada 2015, menurut RT. Hon. Ahli Baru Bian, Pengerusi PKR Sarawak. Dengarkan temuduga-temuduga terkini bersama Fariz Musa, Wesley Yan, Yang Berhormat Alan Ling dan Nicholas Bawin hanya di Radio Free Sarawak.

The last week on RFS

Show archive

SEB speed up your promise, our children are so sick – Penan !

Posted: 16 Dec 2013 02:58 AM PST

Once again we are shocked, the reports of about 20 Penan children of Mentalun New Resettlement sought a treatment at Bintulu Hospital feared them suffering abdominal pain and diarrhea. According to Gereng Jadum until now they don't have adequate and clean water. No signs of the SEB honoring their request to build a clinic, church and pay the compensation as promised. However, upon request by the villagers SEB now supply them with electricity for 24 hours. Join us for more interviews with Pastor Gereman, Nicholas Bawin and Tuai Rumah Nor Nyawai only on Radio Free Sarawak.

Sekali lagi kita dikejutkan dengan laporan seramai 20 orang kanak-kanak Penan dari penempatan semula Mentalun telah mendapatkan rawatan di Hospital Bintulu dikhuatiri mengidap penyakit sakit perut dan cirit-birit. Menurut Gereng Jadum lagi sehingga sekarang mereka belum mendapat bekalan air yang bersih dan mencukupi. Belum ada tanda-tanda pihak SEB menunaikan permintaan untuk membina klinik, gereja dan membayar wang pampasan seperti yang dijanjikan. Walaubagaimanapun atas desakan penduduk dan tua kampung barulah pihak SEB membekalkan mereka dengan bekalan elektrik 24 jam. Ikuti temuduga-temuduga selanjutnya bersama dengan Pastor Gereman, Nicholas Bawin dan Tuai Rumah Nor Nyawai hanya di Radio Free Sarawak.

The last week on RFS

Show archive