11:24:00

<b>Sabah</b> MCA to hold AGM on Dec 1 - The Borneo Post Online Berita Sabah - News 2 Sabah


<b>Sabah</b> MCA to hold AGM on Dec 1 - The Borneo Post Online

Posted: 07 Nov 2013 10:00 AM PST

KOTA KINABALU: Sabah MCA will be holding its annual general meeting (AGM) on December 1, this year, according to the party's state liaison chairman Datuk Edward Khoo.

Khoo said the meeting will be held at the Sabah Trade Centre in Likas and MCA president, Datuk Dr Chua Soi Lek, is scheduled to officiate the opening ceremony at 10 am.

"More than 500 delegates from 23 MCA divisions in Sabah are expected to attend the AGM," he said, when met after chairing a state liaison committee meeting yesterday.

Khoo also said that on November 30, Chua will be officiating at the opening ceremony of Sabah MCA's new headquarters located at Block F, Lot 68-69, 1st Floor Menggatal Plaza Phase 2, along Jalan Tuaran.

The ceremony is expected to commence at 6.30 pm and will be followed by a dinner for all the invited guests and delegates who are attending the AGM the next day.

Print Friendly

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

<b>Berita</b> Palsu Amaran Tsunami Di <b>Sabah</b> Dan Brunei Tersebar <b>...</b>

Posted: 26 Dec 2013 04:18 PM PST

Berita palsu amaran Tsunami Jepun bakal melanda di Sabah dan Brunei telah tersebar. Pada 26 Disember 2013, telah tersebar khabar angin kononnya Tsunami yang berpusat di Jepun bakal berlaku dalam tempoh 36 jam di kawasan Borneo. Khabar itu tersebar susulan sekeping gambar laut bergelora kononnya diambil di kawasan perairan Brunei, dimuat naik di laman sosial termasuk Facebook. Hal ini mencetuskan kebimbangan terutamanya penduduk di Sabah. Agensi Meteorologi Jepun (JMA) menafikan dakwaan tersebut dan setakat ini tidak mengesan sebarang kejadian gempa bumi yang boleh menyebabkan Tsunami.

Petikan Berita Palsu Amaran Tsunami Yang Tersebar

amaran-tsunamitsunami 2

Berita Palsu Amaran Tsunami Jepun Di Sabah Dan Brunei

Agensi Meteorologi Jepun (JMA) tidak pernah mengeluarkan sebarang amaran akan berlaku tsunami dalam tempoh 36 jam di kawasan Borneo sebagaimana yang tersebar di laman sosial. Menurut jurucakap Pusat Amaran Awal Tsunami Nasional Jabatan Meteorologi Malaysia, selain tidak mengeluarkan amaran tsunami, JMA tidak mengesan sebarang gempa bumi yang boleh mencetuskan tsunami.

Beliau tidak menolak kemungkinan hujan lebat dan angin kencang di Sabah ketika ini mencetuskan panik dalam kalangan orang ramai yang mengaitkannya dengan kejadian tsunami. Sementara itu, Pengarah Meteorologi Sabah Abdul Malek Tussin berkata pihaknya juga tidak mengeluarkan sebarang amaran tsunami.

Khabar angin bahawa tsunami akan berlaku di Borneo dalam tempoh 36 jam tersebar di laman sosial susulan sekeping gambar laut bergelora, kononnya diambil di kawasan perairan Brunei, dimuat naik di laman sosial termasuk Facebook. Ia mencetuskan panik dalam kalangan penduduk Sabah, yang turut meluahkannya menerusi media sosial.

MyNewsHub.My - Sertai Komuniti <b>Berita</b> Online Terhangat di Malaysia.

Posted: 24 Dec 2013 03:11 AM PST

LAHAD DATU – Penduduk di Kampung Tambisan Darat, di sini, gempar apabila ribuan ikan 'naik' ke darat dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi tadi.

Fenomena pelik itu menyebabkan beberapa penduduk mengambil kesempatan mengaut ribuan ikan tamban yang terdampar di pantai kampung terbabit.

Menurut sumber Jabatan Meteorologi, fenomena itu adalah yang pertama kali berlaku di kawasan itu dan menafikan dakwaan bakal berlaku tsunami.

Bagaimanapun, pihaknya akan memantau situasi berkenaan dan orang ramai dinasihati supaya tidak panik kerana tiada sebarang petanda berlaku tsunami dikesan ketika ini.

Semalam, jabatan terbabit mengesahkan berlaku kejadian gempa bumi berukuran 5.7 skala Ritcher di kepulauan Mariana pada jam 5.12 petang yang berpusat di timur laut Tagum,Filipina, kira-kira 2,842 kilometer dari timur laut Kinabatangan, Sabah. – Harian Metro

VIDEO: Ribuan Ikan Tamban TIBA-TIBA Naik Ke Darat Di Sabah Pagi Tadi, Adakah Petanda…http://mynewshub.my/wp-content/uploads/1530591_10151775271391512_778389127_n.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/1530591_10151775271391512_778389127_n-150x150.jpg24 December 2013 MyNewsHub myHangatUtama

LAHAD DATU - Penduduk di Kampung Tambisan Darat, di sini, gempar apabila ribuan ikan 'naik' ke darat dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi tadi. Fenomena pelik itu menyebabkan beberapa penduduk mengambil kesempatan mengaut ribuan ikan tamban yang terdampar di pantai kampung terbabit. Menurut sumber Jabatan Meteorologi, fenomena itu adalah yang pertama...

LAHAD DATU - Penduduk di Kampung Tambisan Darat, di sini, gempar apabila ribuan ikan 'naik' ke darat dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi tadi. Fenomena pelik itu menyebabkan beberapa penduduk mengambil kesempatan mengaut ribuan ikan tamban yang terdampar di pantai kampung terbabit. <strong>Menurut sumber Jabatan Meteorologi, fenomena itu adalah yang pertama kali berlaku di kawasan itu dan menafikan dakwaan bakal berlaku tsunami.</strong> Bagaimanapun, pihaknya akan memantau situasi berkenaan dan orang ramai dinasihati supaya tidak panik kerana tiada sebarang petanda berlaku tsunami dikesan ketika ini. Semalam, jabatan terbabit mengesahkan berlaku kejadian gempa bumi berukuran 5.7 skala Ritcher di kepulauan Mariana pada jam 5.12 petang yang berpusat di timur laut Tagum,Filipina, kira-kira 2,842 kilometer dari timur laut Kinabatangan, Sabah. - Harian Metro <iframe src="//www.youtube.com/embed/5PTwzj5UJKs" height="315" width="420" allowfullscreen="" frameborder="0"></iframe>


Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri