09:23:00

Our weekly wrap up show


Our weekly wrap up show

Posted: 14 Dec 2013 01:19 AM PST

RFS brings you the most shocking revelations and stories of the week that you would never hear anywhere else. Click PLAY to listen to the week's top news and interviews.

RFS membawakan anda pendedahan yang panas dan cerita serta temubual ekslusif minggu ini yang tidak mungkin anda dengar di mana-mana. Seperti biasa kita ada berita pendek dari Indai Selaka dan sehingga kita bertemu kembali minggu hadapan. Selamat berhujung minggu.

Leave a Reply Cancel reply

Lets pray for religious freedom – Iban Christian

Posted: 13 Dec 2013 02:53 AM PST

More than 10,000 Iban Christians in Malaysia expected to gather in Kuching this week where they will remind Putrajaya to respect the Malaysia Agreement with Sabah and Sarawak, especially on the point of religious freedom and some 20 churches and denominations have confirmed participation in this year's event according to Pastor Gereman, one of the event organizer. Tune in for even more exclusive interviews with Siang, Thomas Laja, Denis Along, Surik Muntai dan Indai Igat on the latest happening in Sarawak and so much more !

Lebih daripada 10,000 Iban Kristian di Malaysia dijangka berkumpul di Kuching pada hujung minggu ini di mana mereka akan mengingatkan Putrajaya untuk menghormati Perjanjian Malaysia dengan Sabah dan Sarawak, terutamanya di sudut kebebasan beragama dan sebanyak 20 gereja dan denominasi telah mengesahkan penyertaan dalam acara tahun ini mengikut kepada Pastor Gereman, salah seorang penganjur acara itu. Jangan kemana-mana untuk mendengarkan lebih banyak temubual yang eksklusif bersama Siang, Thomas Laja, Denis Along, Surik Muntai dan Indai Igat dengan  berita terkini di Sarawak dan banyak lagi!

The last week on RFS

Show archive

“Where is our promised clinic, SEB ? Our children are ill!” cries the resettled Penan of Murum.

Posted: 12 Dec 2013 06:43 AM PST

Following on from yesterday's breaking news about the Penans' tenacity to not give in so easily to SEB, we bring you yet more disturbing news from the 'new' resettlement at Mentalun. Apparently, some sort of an epidemic had broken out affecting the children who complain of stomach pain, are vomiting and having diarrhea. According to the nedws revealed to us, the cause of this unknown epidemic stems from the polluted water that they are drinking, despite being boiled first. Some of the parents have sought treatment for their children at Sg. Asap Resettlement Skim Clinic, about a hundred kilometers away. RFS asks SEB, on behalf of the Penans at Murum, "Where is the promised clinic and the medical staff to care for these displaced First Nation people?" Tune in for even more exclusive interviews with Michael Luang, Baginda Minda, Manggau, and James Ensuring on the latest happenings in Sarawak, and so much more!

Berikutan daripada pendedahan berita semalam, hari ini Gereng Jadum berkongsikan satu lagi berita yang mengejutkan dan menyayat hati daripada kaum Penan di Penempatan Semula Mentalun mendakwa beberapa orang anak mereka telah sakit, mereka mengadu mengalami sakit perut, muntah-muntah dan cirit-birit. Menurut mereka punca penyakit ini adalah dari air yang tercemar dan kotor yang mereka minum walaupun dimasak. Sebahagian daripada mereka telah mendapatkan rawatan di Klinik, Skim Penempatan Semula Sg. Asap hampir ratusan kilometer jauhnya. Untuk perkembangan berita eklusif yang lain Radio Free Sarawak berkesempatan menemuramah Michael Luang, Baginda Minda, Manggau, James Ensuring dan akhir sekali berita pendek dari Indai Selaka.

The last week on RFS

Show archive