09:13:00

No political games please!


No political games please!

Posted: 20 May 2014 05:38 AM PDT

We speak to political analyst Awang Abdillah on the newly formed political party in Sarawak called TERAS. Abdillah tells RFS, that he thinks TERAS is part of Governor Taib Mahmud's plan to continue his grip on power – do you agree?

Today we conduct an overseas interview with SAVE Rivers Chairman Peter Kallang in Norway. He tells RFS that the team have met with Government officials and European energy organisations to highlight human rights abuses under Sarawak's mega-dams policies.

And RFS' commentator Christina Suntai analyses the political situation of Sarawak BN in the context of Sarawak's state election in 2011. Due to aggressive gerrymandering parties that had less votes managed to win more seats. Stay tuned!

Awang Adbillah berkata, Parti Tenaga Rakyat Sarawak (Teras) akan memohon jadi 'BN Plus', tetapi ia juga dibantah keras oleh parti BN di Sarawak. Beliau menanalisasi terhadap isu ini adalah berkaitan dengan Taib Mahmud dan Adenan Satem, kerana kedua-dua menginginkan mengegalkan kuasa dengan selama-lamanya. Dan juga RFS commentator Christina Suntai menanalisis politic BN di Sarawak dengan keputusan Pilihan raya negeri Sarawak pada tahun 2011.Beliau bertanya, bagaimana rakyatr mengharapkan parti BN boleh menjaga rakyat dan menyelesaikan masalah-masalah di Sarawak jika mereka tidak dapat menyelesaikan masalah dalam parti-parti politik mereka sendiri? Peter Kallang, Pengerusi Save Rivers dan rombongan masih di Europe Negara. Beliau memberitahu RFS tentang pengalaman yang dihadapi selama dua minggu masa apabila berjumpa dengan pihak Kerajaan Switzerland dan Norway, juga NGO yang berkaitan tentang isu hak asasi orang asal di Sarawak.