09:21:00

PKR Sarawak ask King not to appoint Taib as Governor!


PKR Sarawak ask King not to appoint Taib as Governor!

Posted: 21 Feb 2014 05:42 AM PST

Today PKR submitted their memorandum to the King! The Deputy Chairman of Sarawak PKR Zulrusdi Mohamad and a group from Sarawak PKR was in the Palace today to pass it on to a Palace Official. In the memorandum they name a few suitable, eligible and non-partisan person to appoint as a governor.

NCR land expert activist Nicholas Bawin shared with us the illegal logging activity that is somewhere in Ukom, Engkari.

According to Rt. Hon Alan Ling, they refered to Abdullah Saidol statement about the people making an online petition against Taib's appointment! As a Malaysian living in a democratic country people have the right to express their disappointment.

SAVE Rivers Chairman Peter Kallang in an interview urged the MACC to take serious action against the Forestry Department Official which the involved in corruption and abuse of power as exposed by Sarawak Report recently.

Matek Geram, an SADIA activist updated on the progress few court case in Mukah and the announcement of the NCR Land Forum will be held in Sibu next month.


Hari ini giliran PKR Sarawak yang diketuai oleh Tmbalan Pengerusinya saudara Zulrusdi Mohamad telah Berjaya menghantar memorandum kepada Duli Yang Maha Mulia untuk mengalang Taib dilantik sebagai TYT! Didalam mememorandum tersebut mereka mencadangkan beberapa nama yang bersih, layak dan berintergriti sepatutnya diambil perhatian untuk dilantik menjawat jawatan tersebut. Temuramah berikutnya kita bersama dengan aktivis dan saksi Tanah Adat Nicholas Bawin yang berkongsikan dengan kita mengenai pembalakan haram yang berlaku di kawasan Ukom, Engkari. Menurut Adun Piasau Alan Ling yang mengulas kenyataan Abdullah Saidol menuduh pihak pembangkang yang menjadi dalang mengadakan petisyen di laman sesawang adalah salah. Sebagai rakyat Malaysia yang mengamalkan perlembagaan berdemokrasi maka setiap otang mempunyai hak untuk meluahkan rasa tidak puas hati mereka. Peter Kallang, Pengerusi SAVE Rivers mengesa pihak SPRM untuk mengambil tindak terhapad pegawai Jabatan Hutan yang menyalahguna kuasa dan menerima rasuah seperti yang di dilaporkan oleh Sarawak Report beberapa hari lepas. Matek Geram dari SADIA berkongsikan perkembangan beberapa kes mahkamah di Mukah dan pengumuman mengenai Forum Tanah Adat yang akan diadakan di Sibu bulan depan.

The last week on RFS

Show archive